DR.HOT part 3



aku membuka mata secara perlahan2...
melihat seorg lelaki berada di tepi aku..
aku terperanjat n memekik minta tolong...
nurse itu masuk n cuba tenang kan aku...
aku meronta2 untuk lepas kan diri..
nurse 2 ckp nnt terbukak balik jahitan di kepala....
aku merasa kepala telah dibalut...
aku memakai coat n cabut keluar dr hospital 2...
ramai nurse kejar aku..tp aku tetap berlari keluar walaupun sakit...
berjaya aku keluar dr hospital 2...

semasa berada di jalan aku pelik kenapa klinik 2 dipanggil Klinik DR.HOT..
setiap kali aku jumpa org mesti dieorg panggil aku DR.HOT..
sape DR.HOT aku menanya diri aku...
kebingunan bertambah2...
setiap kali aku nk ingat mesti kepala aku sakit...
aku tidak thu sape name aku, aku tinggal di mane, sape family aku...
kenapa kepala aku berbalut dan sakit...
semua nya hilang dlm sekelip mata..
namun aku akhir nya thu aku tinggal di mane..

[suasana di rumah]

kreekkkk... (bunyi pintu dibuka perlahan2..)
aku melihat sekeliling untuk mengingat semula..
semua benda aku lihat aku tidak thu..
sampai satu mase... aku lihat satu topeng yg cantik bersama coat warna hitam...
itu jek yg aku ingat pemberian drpd ayh aku ke atau ayh angkat...
aku pun x ingat sngt..
aku memakainya tiap2 hari agar aku dpt meningat semula secara perlahan2...
hampir semua org buat pandangan tajam kt aku...

pas2 aku ingat lelaki kt hospital 2...
berhari2 aku mencari..
semua tempat aku dh mencari namun akhirnya gagal jugak...
pas2 aku teringat 1 tempat aku blum cari... tepi pantai...
akhirnya aku jumpa lelaki 2 duduk atas kerusi panjang....
sambil bongkok melihat tanah..
aku dtg dekat melihat muka laki 2...
kepala aku sakit gile2...
aku teringat peristiwa pahit itu semula..
aku menanya nya " kau yg bunuh ibubapa aku" sambil memegang kepala...
die ckp die dibayar untuk membunuh tp sekarang die dh insaf...
lelaki 2 ckp die minta maaf sbb die membunuh ibubapa aku...
aku masih memegang kepala tp lg kuat untuk kurangkan sakit dan aku hampir jatuh..
aku ckp "kau thu bertapa lama nya aku mencari pembunuh ibubapa aku untuk aku membalas dendam"...
aku mengambil botol kaca lalu aku hentak ke tanah untuk ambil yg hujung...
lalu aku bangun ...
terjah lelaki 2 lalu mengacu kan kaca 2 dan tikam di dada tp tersasar sbb kepala sakit…
aku tersentak lalu jatuh ke tanah n pengsan...
tp lelaki itu menyambut aku drpd kepala aku terhentak di tanah..
lelaki itu menelefon ambulan untuk mengambil aku ke hospital...

(suasana di hospital)


"tepi2 pesakit bru nk masuk die" kate doktor
aku ditahan di hospital berbulan2...
lelaki pembunuh 2 dtg melawat membawa buah tangan..
aku hannya mampu senyup sbb kepala mase 2 blum baik sepenuhnya...
Doktor kate kepala aku dh okey cuma jgn berfikir bnyk sngt nnt sakit balik.....
semasa nk keluar dr Hospital doktor yg rawat aku tnya "awk DR.HOT kan"..
aku hanya mengangguk jek...

"ahhh alhamdulillah sihat pun aku"...
lelaki itu dtg mengambil aku untuk dibawa ke rumah...
tiba2 aku jatuh hati kt lelaki itu..
sehari demi sehari hubungan kami makin rapat...
akhirnya die dtg membawa ibubapa die untuk merisik...
4 bulan lepas 2 aku kawen dengan lelaki 2...
mendapat cahay mata 5 orang..
tidak lg aku kesunyian seorgan....


...........................♥ ♥ THE END ♥ ♥ .................

from 
Raidi Rashid...

Facebook Twitter RSS