DR.HOT Part 4 edisi khas...






Setelah beberapa tahun menunggu surat untuk melanjutkan pelajaran...
akhirnya sampai jugak surat itu...
 setelah aku membaca surat itu ia ade mengatakan aku mendapat biasiswa...
aku berbincag dengan suami...
dan suami aku izin kan pergi....
satu hari aku senyum gembira...

pada 31 disember 2011..

(suasana di lapangan terbang)

aku membawa beg pakaian dan sedikit wang dr account biasiswa aku...
sambil menunggu barisan
suamiku datang sambil tercunggap2...
die memberikan aku sebuah tudung yg jarang dijumpai...
tudung itu juga ade kain yg dapat menutupi mulut ku (purdah)
setelah sekian lama aku ingin mencari tudung purdah itu
tp tidak kesampaian atas mase, tempat dan wang...
aku menangis pada mase itu juga...
menangis bukan kerana sedih tp gembira...
melihat tatapan wajah suamiku dan anak2ku..














aku pun berlepas dari Malaysia menuju ke destinasi tempat aku akan belajar...
didalam kapal terbang aku asyik termenung keseorangan...
beta pilu hati aku ini...
namun aku akan teruskan perjuangan aku...

Kini telah 3 tahun berlalu
hari ini lah aku balik ke tanah air...
dengan perasaan yg gembira
sebelum ini,
aku hanya dapat melihat wajah anak2 aku di dalam gambar...
nk berhubung hanya di laman muka buku...

sampai di lapangan terbang...
aku balik ke rumah ...
semua orang menyambut aku dengan meriah sekali...
perkara yg pahit aku tetap ingat sampai bila-bila...


(raidi)

Facebook Twitter RSS