DR.HOT part 2



sejak aku tinggal di tempat anak2 yatim...
dendam yg aku simpan itu sedang membara2...
bnyk kawan yg mesra disitu dan ade jugak yg suka membuli..
waktu petang aku akan belajar pasal perubatan dan cara pembedahan....
tiap2 malam aku akan melihat cete di kaca TV...


Pada 22/11/2011

datang sepasang ibubapa ke tempat anak2 yatim untuk mengambil anak angkat...
setahu aku lah suami perempuan itu keje sebagai Guru silat...
mereka dtg setiap dorm untuk melihat anak2 yatim...
semasa dieorg sampai kt dorm aku..
aku sedang membaca buku..
mereka dtg mendekati aku...
mereka menanya aku sape name, umur rape...
aku dengan mereka sedap berbual hingga tidak ingat dunia...
sampai waktu petang... aku diambil menjadi anak angkat...

(suasana di rumah baru)


ibubapa angkat aku memanggil aku shazlyn...
aku tidak kisah namun suasana disitu sngt menyeronokan...
semasa berada disitu kasih sayang yg mereka berikan amt bermakna...
ayh angkat aku membwa aku ke tempat silat untuk belajar mempertahankan diri...
dan belajar bermain dengan senjata....
aku cepat belajar...
dan lebih bagos dengan anak2 murid yg lain dalam mase yg singkat...
ayah angkat aku berasa kagum dan memberikan aku topeng yg cantik..
setiap mlm aku akn pakai topeng sampai pagi...
seperti biasa tiap2 pagi akan aku pergi ke sklh untuk belajar ilmu...
aku cemerlang dalam semua subjek...
ibubapa angkat aku berasa gembira sngt...
mereka membelanjakan aku KFC yg sudah lama aku tidak mkn...
aku menjadi popular di sekolah akn kejayaan aku n kecantikan aku...
selepas tamat sekolah menengah...
aku dimasukan ke university...
mengambil bidang kedoktoran...
semua exam aku cemerlang...

lima tahun kemudian...

(situasai mengambil sijil kedoktoran)

semasa mengambil convocation aku digelar pelajar yg terbaik untuk semester itu...
dan lepas drpd convo 2 aku dipanggil DR.HOT sebagaimane aku impikan...
hampir semua students mengambil gmbr bersama aku...
dan mengambil sign aku..
hati aku happy sngt2 bak kata org putih i'm on top of the world...

2 bulan selepas 2 aku menubuhkan sebuah klinik di Kuala kubu baharu....
di situ ade 1 klinik jugak aku buat berjauhan skit...
so dh ade 2 klinik...
klinik itu aku nama kan Klinik DR.HOT..
ramai org sakit dtg ke klinik aku...
disebb kan ramai yg dtg aku mengubah harga untuk warga emas di potng setengah drpd harga biasa...
makin ramai yg dtg...
klinik yg lg satu 2 ade yg cemburu... 


pada pukul 10.45 malam

aku menutup klinik dengan cermat...
tiba2 satu hentakan yg kuat kene pada kepala aku..
aku pengsan dan kepala aku berdarah...
seorg lelaki menjumpai aku...
dan membawa aku ke tempat yg selamat...

.......................♥ ♥ Sambung ♥ ♥ .............

from..
Raidi Rashid..

Facebook Twitter RSS